Succesvolle kwaliteitsverbetering begint met goed luisteren naar iedereen die gebruikmaakt van onze zorgverlening. Daarom voeren wij ieder jaar een cliënttevredenheidsonderzoek uit. Hieronder de resultaten sinds de start van Zorgplein in 2016.
Cliënttevredenheid 2024
Met gemiddeld een 8,9 voor behandeling en een 8,3 voor begeleiding scoort Behandelcentrum Zorgplein voor het negende jaar op rij hoog in het cliënttevredenheidsonderzoek. Ook als organisatie wordt Zorgplein uitstekend gewaardeerd met een 8,8. Ouders en jongeren noemen onder meer:
“Sluit passend aan bij de vraag/behoefte van de zorgvraag, en je wordt echt gezien.”
“De rust die de therapeuten uitstralen, communicatie, interactie met kind.”
“Alles onder 1 dak in fijne omgeving, totaal pakket aan behandelvormen. Flexibel en meedenkend.”
“Betrokken, luisterend oor. Deskundig en de juiste aanpak.”
“Ik vond fijn dat er naast de gesprekken zelf, ook werd gedacht aan dingen waar je je thuis mee bezig kon houden of in kon groeien. En ook dat ik voor na de behandeling een papier had waar ik op terug kon vallen die ik heb gemaakt tijdens mijn therapie. Hiermee was ik ook minder bang voor de toekomst dat ik eventueel zou terugvallen.”
“Ik heb geen dwang meer!.”
“Persoonlijk contact, echt luisteren, oog voor het hele systeem. Meedenken met de ouders.”
“Hele lieve mensen die het beste voor je over hebben, waarbij je ook gewoon leuk gesprekken kan voeren en zij ook dingen vertellen over hun leven.”
“Denken mee, denken verder, zijn goed bereikbaar, zien waar het probleem zit en helpen je hier van A tot Z mee. Zijn er voor het kind, maar ook zeker voor de ouders.”
“Bieden een goed luisteren oor voor de ouders, omgang en aanpak met onze zoon vond ik ook erg goed en geruststellend”.
“Er wordt adequaat opgetreden en pakken snel op.”
“Goede, duidelijke en snelle communicatie. Ze luisteren als je ergens mee zit.”
“Begripvol, behulpzaam, ik voel me gehoord en op mijn gemak.”
Cliënttevredenheid 2016 t/m 2023
2023 > Begeleiding: 8,3, Behandeling: 8,5, Organisatie: 8,3
2022 > Begeleiding: 9,0, Behandeling: 9,4, Organisatie: 9,0
2021 > Begeleiding: 8,4, Behandeling: 8,3, Organisatie: 8,4
2020 > Begeleiding: 9,2, Behandeling: 8,7, Organisatie: 8,8
2019 > Begeleiding: 8,9, Behandeling: 8,7, Organisatie: 8,9
2018 > Begeleiding: 8,9, Behandeling: 8,8, Organisatie: 8,8
2017 > Organisatie: 8,2, Zorgverlening: 8,2
2016 > Organisatie: 8,6, Zorgverlening: 8,4
Hoge effectiviteit
In 2019 zijn bij 93,2% van de afgeronde behandeltrajecten alle doelen volledig behaald. In 2020 en 2021 had Corona een behoorlijke impact op cliënten en organisatie, desondanks scoort Behandelcentrum Zorgplein nog steeds erg hoog op effectiviteit met 89% (2020) en 88,3% (2021). In 2022 zijn bij 89% alle doelen volledig behaald en bij 100% grotendeels, voor 2023 is dit respectievelijk 93% en 100%.